tirsdag den 18. juli 2017

Guldkornskager

Manden er inde i en af sine morgenmads-produkt-perioder og denne gang står den på Guldkorn. Og så er det jo med at benytte sig af, endelig at have disse i huset, for kun at købe dem fordi jeg har set en opskrift jeg vil prøve, kunne jeg ikke finde på 😇 Så han blev beordret til at efterlade en smule til mig.

Jeg havde nemlig på et tidspunkt set at Pia, fra UDELUKKENDE RESTER havde lavet GULDKORN-SMÅKAGER, så det måtte jeg da osse prøve. Jeg har dog trukket i sukkermængden, da vi ikke er til alt for søde kager. 

Og når vi nu er ved småkager, så bliver årets JULEKALENDER tema iår igen småkager. Og jeg har faktisk allerede 5 opskrifter klar, altså afprøvet, skrevet og taget billeder af -  jeg satser på at være i god tid iår 😝 

Men ligger du inde med verdens bedste småkage opskrift og har lyst til at dele den med mig, er du velkommen til at sende en MAIL til mig.


Guldkornskager.
Ca. 35 stk.
150 g. Smør
100 g. Sukker
150 g. Hvedemel
2 tsk. Bagepulver
2 tsk. Vanillesukker
1 nip Salt
1 stk. Æg (S/M)
50 g. Guldkorn

Smørret smeltes og afkøles.

De tørre ingredienser blandes sammen. Smør og æg tilsættes og dejen røres til den er ensartet. Guldkornene vendes i tilslut.

Dejen sættes på en papirbeklædt bageplade i små portioner med en teske. Lad der være god plads mellem kagerne, da de flyder en del ud.

Bages ved 180o i ca. 10 – 12 minutter.

Afkøles og opbevares i lufttætte beholdere.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: http://udelukkende-rester.blogspot.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar