mandag den 21. august 2017

Squash tærte

Der har været stille nogle dage på bloggen. Jeg har brugt al min fritid på at gennemgå alle bloggens indlæg, for at se, via Google, om der er nogle der skulle have "lånt" et billede uden min tilladelse. 

Og det var der desværre. Så nu har jeg sat NOT-ALLOWED på sagerne, et firma som varetager mine interesser og agerer mellemled til "lånerne".

Men puuuuh hvor det dræner mig for energi. En ting er at det er en træls måde at bruge mine fridage på. En anden ting er, at når folk så får en mail med et betalingskrav, bliver de smækfornærmede og nægter at betale - for de har da ikke gjort noget galt, mener de. 

Men det har de altså, billederne er taget af mig og derfor er de mine. Det siger loven. Og folk tror at der intet sker og tingene bare går i glemmebogen, hvis bare de nægter at betale eller indgå forlig. Men når de så modtager en stævning kommer de (oftest - har jeg ladet mig fortælle) på andre tanker. Men hvor er det trist at vi skal så langt ud - ØV.

Nå, men nok om det 😃 og lad os komme videre til dagens opskrift. Det er højsæson for squash. Er du ikke så heldig at have en plante i din have, en vejbod i nærheden, så afsted til Supermarkedet med dig. Der koster de nærmest ingenting i øjeblikket. 

Den her tærte blev jeg præsenteret for da jeg arbejdede i Kantinen tilbage i 2009. Den er god og den er nem at lave. Den er uden bund, så egentlig er den lidt æggekage-agtig. 
Du kan sagtens gøre den vegetarisk ved at undlade baconen.


Squash tærte.
Ca. 6 per.
600 g. Løg
4 fed Hvidløg
250 g. Bacon
1000 g. Squash
200 g. Revet mozzarella ost
30 g. Parmesan
240 g. Hvedemel
2 tsk. Bagepulver
2 dl. Mælk
12 stk. Æg (M/L)
1 ½ tsk. Salt
Peber

Løg og hvidløg pilles og hakkes. Bacon skæres i tern. Squash rives groft. Parmesanosten rives fint.

En pande varmes godt og baconen svitses herpå. Når det er gyldent tilsættes løgene og svitses med.

Æg og mælk piskes sammen i en stor skål. Mel og bagepulver røres ud heri. Løg og baconblandingen, squash, de to slags ost tilsættes sammen med salt og peber. Det hele røres sammen og fordeles i et smurt fad (mit var 35 x 21 cm.)

Bages ved 180o i ca. 70 minutter. Kig til det undervejs, det må ikke blive for mørkt, så kan du dække fadet til med stanniol.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.dk-kogebogen.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Salat og brød
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar