tirsdag den 12. december 2017

Julekalenderens låge nummer 12 - Pebersnitter...en hurtig udgave af pebernødder

Glædelig 12. december 🎅🎄⛄

Dagens opskrift er også en af dem, jeg har glæder mig til at dele med dig. Hvis du elsker pebernødder, men hader at trille dem, så er det nu du skal spidse øre eller bare læse videre 😉

For dagens småkage er en af de nemme og hurtige snitter, som blot skal røres sammen, rulles til stænger, bages, skæres og afkøles - Ca. 30 minutter, så har du de skønneste småkager klar og de smager ligesom pebernødder.  

De er virkelig GODE & VANDEDANNENDE - jeg er solgt 💖



Pebersnitter – en hurtig udgave af pebernødder.
Ca. 45 stk.
100 g. Smør – blødt
100 g. Sukker
30 g. Sirup – mørk
150 g. Hvedemel
½ tsk. Natron
½ tsk. Sort peber – stødt og med top på skeen
½ tsk. Kardemomme – stødt
½ tsk. Kanel – stødt
1 nip Fint salt

Alle ingredienserne vejes af og røres godt sammen. Er dejen ikke fugtig nok til at samle sig, kan du tilsætte en smule vand. Start med en ½ teskefuld.

Herefter rulles dejen til små pølser med en diameter på ca. 1½ cm. De lægges på en papirbeklædt bageplade og trykkes flade, evt. med en gaffel, ske eller bagsiden af din hånd.

Beregn god plads mellem stænglerne, da de flyder ud – jeg havde 4 på en plade.

Bages ved 175o i ca. 12 – 15 minutter. De skal blot lige blive gyldne.

Når de er færdige, skal de afkøle et øjeblik, hvorefter du skæres dem i skrå snitter på 2 cm. Afkøl dem på en rist og opbevar dem i en tætsluttende dåse.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: Dejen er rå
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar