onsdag den 3. januar 2018

Mest læste opskrifter 2017

Godt nytår !

Jeg håber, du er kommet godt ind 2018. Det er jo efterhånden et par dage siden, men jeg døjer meget med min tennisalbue i disse dage, faktisk så meget at jeg ikke kan ride - jeg forsøger virkelig at holde mig i ro, selvom det er svært.

Men i fredags, den 30. december, var vejret smukt og derfor havde Jo, hendes mand Landmanden og jeg planlagt en ride tur til standen. Jeg har altid haft et ønske om en tur til vandet, men aldrig prøvet det før. På trods af at vi faktisk på jobbet har ture til vandet, hvor vi bader med hestene. Det er der Jo er guide, så jeg har lovet hende at her i 2018 skal jeg med hende på en af strandturrene.
Vi red 24 km. og det tog os fire timer - det var en skøn tur.


Det var en kold, blæsende, men virkelig smuk tur.

Jeg er ikke så god til at få taget billeder og fjoller normal.
Men på dette billede hvor jeg virkelig forsøger at se normal ud,
er det godt at Noi kan være den der fjoller og derfor tager al opmærksomheden 😄

Nytårsaften plejer vi at holde hjemme og tager vi nogle steder skal vores hunde også være velkomne, da vi ikke ønsker at de skal være alene hjemme med al den larm som fyrværkeriet bringer.

Vi spiste hjemme. Vi havde droppet forretten. Og til hovedret fik vi god rød bøf, SMÅ HALVE BAGTE KARTOFLER, WHISKY SAUCE, samt noget PANDEGRØNT. Til dessert havde jeg eksperimenteret med fromage i køkkenet.

Da vi var færdig med at spise, læssede vi drengene. Vi var nemlig inviteret hjem til Jo og Landmanden. De skulle bare hygge derhjemme med deres yngste søn, en kammerat og mindst 20 at deres ældste søns venner - så vi var mere end velkomne. 
Det var rigtig nogle rigtig hyggelige timer, dejlig at have Manden med, så han også kan lære Jo og Landmanden at kende. 
Watson er jo godt kendt dernede allerede, da jeg når det er praktisk muligt har ham med. Han elsker det - han elsker at leger med Jo's hundepiger. Og dratter om af træthed når han kommer hjem. En af de første uger, hvor jeg havde ham med flere dage i træk, var han en dag så træt at han ikke spiste sin aftensmad 💗

Nå, men tilbage til dagens indlæg, hvor vi kigger vi tilbage på de opskrifter fra 2017, som du derude bag skærmen har synes bedst om. En tradition som jeg startede sidste ÅR


På en 10. plads starter vi med en skøn dressing-dip med sprøde syrlige æbler i dejlig hvidløgsdressing:
Æble-tzatziki

9. pladsen går til den skønne hjemmelavede flødecreme, egentlig en opskrift der har været på bloggen i flere år, men først i 2017 fik den sit eget indlæg:
Flødecreme

8. pladsen er vi en tur i vaffel-land. Det er en grønsags-vaffel med parmesan og flødeost i. Den er uden hvedemel og egner sig godt til en kost, hvor man vil undgå for meget stivelse:
Blomkålsvafler

7. pladsen indtages af en af 2017 julekalender opskrifter. Er du til chokolade, mandler og marcipan, vil du elske disse småkager:
Marcipanchokolader

6. pladsen finder vi den klassiske men lidt gammeldags vanillebudding. På dette billede har jeg toppet dem med NØDDECRUNCH, men en KIRSEBÆRSAUCE eller anden frugtsauce ville også kunne bruges:
Vanille budding

5. pladsen finder vi nok verdens bedste chokoladekage. Det er store ord, men de er helt berettiget for den er virkelig god. Og faktisk forbliver den lækker og svampet i flere dage.
Denne kage vil altid minde mig om Lene fra SPISESTUEN, det er hendes opskrift jeg har taget udgangspunkt i. En fantastisk kvinde, vi desværre alt for tidligt måtte sige på gensyn til.
Chokoladekage med kaffeganache

4. pladsen er tilbehør til aftensmaden, her på billedet spist sammen med en omgang MILLIONBØF. Det er god måde at få grønsager på:
Blomkålsmos med parmesan

3. pladsen er disse skønne muffins. De er gode i børnens madpakker, med på picnic, til børnefødselsdagen eller bare som nem aftensmad med en skøn salat til. De er nemme at lave og egner sig fint til at blive frosset, så lav endelig en stor portion når du alligevel er i gang:
Pizzamuffins

2. pladsen bliver taget af disse små lækre kagehapser. De er sunde, uden mel og sukker. Og igen egner de sig fint til børnenes madpakker eller uddeling til børnefødselsdage med en nul-sukker-politik:
Havregrøds muffins med gulerod & mandler

Her er årets højdespringer. Jeg bloggede den sidst i november, som årets advent kage, og på denne korte tid er den hoppet ind på 1. pladsen. Faktisk er den allerede nu på 2. pladsen af de mest læste opskrifter i hele bloggens levetid - men det er nu osse en ret fantastisk kage: 
Choko-orangemousse på mandelbund

Igen rigtig godt nytår og tak for at du kigger med 💗

Ingen kommentarer:

Send en kommentar