onsdag den 14. november 2018

Siden sidst


Endelig kom jeg i gang med at skrive igen. Det er godtnok længe siden jeg har postet noget herinde, altså lige udover at jeg opdateringen af CITRONFROMAGEN i går.

I dag kommer der et personligt indlæg, som jeg jo egentlig har besluttet ikke at lave så mange af, som jeg gjorde før. Så hvis du ikke gider læse om mit ”in real life”, så hopper du bare dette indlæg over og følger med i morgen 😉

17 glas SYLTEDE RØDBEDER har jeg også fået lavet

I foråret startede jeg på at færdiggøre mit INDEX, men der knækkede jeg simpelthen nakken, jeg r*vkedede mig og lysten til at lave den mindste ting på bloggen forsvandt. Men i køkkenet forsvandt lysten aldrig til at opfinde og lave nye projekter i køkkenet, så jeg har faktisk en masse spændende ting liggende - de skal "bare" lige skrives ind for de ligger i en meget rodet stak ved siden af computeren 😂

Vi har fået lavet en masse praktisk herhjemme. Indenfor er hele huset er blevet malet og når vi er har færdiggjort hvert enkelte rum, er de så efterfølgende blevet gjort hovedrene. Det har været et stort arbejde, men virkelig skønt når det er gjort. Pt mangler vi kun nogle småting, dem får jeg lavet her i løbet af vinterperioden, hvor jeg jo igen i år går vinterfyret.

Udsigten til Fyn fra Svelmø - en fantastisk ridetur

På jobbet har sæsonen været forrygende. Jeg har prøvet at bade på hesteryg, hvilket er store ting, da jeg har vandskræk. Jeg har guidet på mange forskellige ture, både for pigerne på mine faste hold i hverdagen, men også for "fremmede", børn, samt kendisser 😃 

Jeg er blevet "tante" til Teitur

På Mandens vegne har det været et fantastisk år. Han blev i juni visiteret til flexjob og her sidst i oktober startede han på sit nye job på et bosted, som medhjælper i kantinen. Et job han elsker 💗

Mivmiv Oktober 2010 - August 2018

Sidst på sommeren bankede det en dag på hoveddøren. Det var vores nye naboer, der ville høre om vi vidste hvem der ejede den kat, der lå på den anden side af vejen og var kørt ihjel. Det var desværre vores Mivmiv. Hun blev begravet i haven ved siden af hendes mor. 

Vi var ret enige om at vi ikke skulle have ny kat – i ca. 1 måned 😂 For det var tydeligt for os begge at ”Den norske idiot” aka Micki kedede sig bravt. Så først i september flyttede lille Hjørdis ind. Hun er så sød og bedårende. Micki elsker hende - de leger så godt sammen. Det har været lige det han har manglet. Hjørdis, er som Micki, indekat. Hun skal lære at være i sele og snor om sommeren - godt der er lang tid til sommer, for så er der da håb for at hun er blevet mere rolig, når det skal indlæres 😂

Hjørdis 3 måneder

De første stykke tid sov de sammen med os, det var så hyggeligt. Hjørdis sov mellem Manden og jeg, indtil den dag, hvor hun flere gange på en uge vækkede os omkring kl 3.30. Så nu sover de begge i stuen, indtil hun kan finde ud af ikke at vække os når hun synes hun skal lege midt om natten.

Under hovedrengøringen fik jeg ryddet op - jeg fandt en masse ting vi ikke skulle bruge mere. Så sidst på sommeren havde vi en stand på et bagagerums marked, hvor vi faktisk fik solgt helt godt. Blandt andet nogle sindsygt flotte skærebrætter som Manden selv har lavet. Jeg har selvfølgelig beholdt nogle selv og dem vil du kunne se på bloggens billeder.

Jeg har stadig en masse ting, som jeg gerne vil have solgt. Jeg overvejer at lave en gruppe med lopperier på FACEBOOK. Måske jeg laver et link dertil, når jeg får den oprettet, hvis der er stemning for det ??

Jeg har ofte omtalt om min voksende ”to-try liste”. Jeg elsker jo orden, derfor har jeg har faktisk oprettet en blog kun til disse opskrifter. Så er det altid nemt at lede efter ny inspiration. 
På nuværende tidspunkt har jeg gjort så den ikke kan ses af andre end mig – dog overvejer jeg at offentliggøre den, så alle kan kigge med. Var det et sted du kunne have lyst til at følge med, der er ingen historier, ingen billeder, ingen erfaringer, kun ingrediensliste og fremgangsmåder ???

Watson laver stadig dagligt tosserier

Det var et lille hurtigt tilbageblik på hvad der er sket siden sidst. Jeg har planer om at i min vinterpause skal jeg gerne blogge jævnlig, gerne arbejde på INDEXET, samt et par andre idéer.

Julekalender kommer der selvfølgelig osse i år. På et tidspunkt hang den i en tyndt tråd, for jeg synes ikke jeg havde overskuddet til at få den lavet. Tiden var knap, sæsonen på arbejde snart slut og jeg skulle arbejde meget de sidste uger. Men efter lidt tænksomhed blev jeg enig med mig selv om at det kunne og skulle jeg nok nå. Planlægning og udarbejdning blev sat i gang - glæd dig!

Tak for at du har haft lyst til at læse med hertil 💗

Kærlig hilsen
Låvise

Fluga & jeg



5 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt blogindlæg <3

    Både din loppegruppe og to do opskrifter vil jeg gerne se :-)

    SvarSlet
  2. Dejligt at høre fra dig igen herinde ❤ Har jo fulgt med på sidelinjen, men det er rart at se, at du har lyst til bloggen igen 😊 Jeg glæder mig som altid til at følge med i din superhyggelige julekalender. Stærkt, at du også har fundet plads til den i år 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde <3 Jeg er osse ret stolt af at jeg har fået den lavet :-D

      Slet
    2. Det kan jeg godt forstå. Det kan du helt sikker også være ❤

      Slet