lørdag den 10. august 2019

11 gode til madpakken

Lige om et øjeblik er det madpakke- tid igen. For mange et helvede og en sur pligt der skal overståes. Derfor kommer jeg idag med 11 forslag til andet, end bare en rugbrødsklapper. Ikke at der er noget i vejen med dem, de kan bare blive en smule kedelige i længden 😉
Jeg har lagt vægt på, at en del af tingene kan bages på forhånd og tages op fra frost efter behov, samt også et par forslag til at få brugt rester fra aftensmaden. 


En lækker PASTASALAT er en ting jeg ville være  ret begejstret for at have med i madpakken. I min udgave er der ingen kød eller anden protein. Du kan sagtens tilsætte lidt tun eller kylling for mere mæthed:


Hvad med en omgang PESTOHORN? Jeg har bare brugt en færdigkøbt pizzadej og hvad jeg lige havde af pesto på lager, så du bruger bare din favorit. Du kan evt. drysse lidt kogt skinke eller kylling ovenpå pestoen, inden du ruller hornene sammen:


Bag en omgang RUGBRØDSBOLLER, frys dem ned efter de er afkølet og så kan du tage op, når du skal bruge dem. Her kan du så smøre de skønneste sunde rugbrøds sandwich. Brug evt. denne ÆRTEDIP eller EDAMAME-CREME som spread, lidt grønt og et par skiver hamburgerryg:


Når du alligevel er ved at bage rugbrødsbollerne, kan du da osse lige smide en dej sammen til mine FULDKORNSPØLSEHORN. De er nemlig så gode i madpakken. Og pølsehornene kan jo også sagtens fryses ned - så bag endelig løs, så du har til nemme madpakker indimellem:


COUSCOUSVAFLERENE MED CHEDDAR er også nogle af dem, der kan laves i forvejen og fryses ned - siger det bare 😄. Læg dem sammen med grønt, lidt pesto eller mayo og hvad nu du har af pålæg på lager:


Vi bliver i bageverdenen (og det der kan fryses ned 😁) og finder opskriften på PIZZAMUFFINS - de behøver vist ingen andre introduktion:


Rester fra aftensmaden kan også sagtens sniges ind i madpakken. Har du et par wraps tilovers, kan de laves til de skønneste MADPAKKEWRAPS. I denne har jeg brugt RYGEOST SALAT som smørelse, men mangler du ny inspiration finder du mine andre dressinger HER:


En rest tarteletter, kan trylles om til disse lækre PORRETARTELETTER. De er nemme at have med - måske også til weekends picnic:


Eller TÆRTELETTER MED SPINATFYLD. Hvor fyldet også kan bruges sammen med en færdigkøbt pølsehorndej og laves i små PORTIONSANRETNINGER. Begge er virkelig geniale, ting jeg vender tilbage til at lave igen og igen:


Der er også HAVREGRØDSMUFFINS MED ÆBLE, MANDLER & CHOKOLADE. De er mega gode, de mætter godt og nemme at lave. What's not to like 😊 Og kan også bruges til "sund" kage. I indlægget finder du link til andre variationer jeg har lavet:


Og tilslut en lille lækkerhapper, nemlig FIGENSTÆNGER. De passer vældig godt til et lille mellemmåltid eller som en sød afslutning på en vellykket madpakke:


Jeg håber du kan bruge noget af inspirationen 💗

Ingen kommentarer:

Send en kommentar