søndag den 29. marts 2020

Madplan uge 14.2020


Vi er begyndt at lave madplaner her i Casa Fangel, egentlig ikke noget vi er ret gode til at følge, men vi giver det et forøg. 
De sidste par uger har jeg smidt planen op på min Facebook SIDE, men jeg har besluttet at lave den til et indlæg herinde i stedet. Så kan alle se den og kigge tilbage også.

I disse Coronatider har vi besluttet at handle mindst muligt. Vi har rigtig meget mad på lager, både i reolerne med basisvarer, men også vores to frysere bugner. Så det er kun det aller nødvendigste der bliver købt. Og så får fantasien frit spil. 

Mandag skal vi have ÆGGEKAGE med rugbrød, bacon, tomat & purløg. 

Tirsdag spiser jeg torsk pakket ind i bacon. Imens Manden, der ikke er til fisk, får kyllingeoverlår drysset sesam. Vi får OVNFRITTER, hollandaise & bagte tomater til.    

Onsdag skal der bages en kæmpe portion grove boller til fryseren og derfor bliver det vores aftensmad. Vi får pålæg og gnavegrønt til.

Torsdag bliver det nemt, for jeg tager en portion BOLOGNESE  op af fryseren, grønsagerne bliver rester af de bagte tomater fra tirsdag og så skal der bare koges spaghetti. 

Fredag er vores "nem-mad-dag" og oftest er der ikke planlagt det helt vilde. Denne gang bliver det pizza med tomat, mozzarella & pesto. Samt blandet salat.

Lørdag skal vi have mormor-mad. En hakkebøf med bløde løg, TIMIAN SVAMPE, kartofler & brun sauce (saucen har jeg en rest af på frost). Hjemmesyltede RØDBEDER skal vi da også have.

Søndag skal vi have brugt det sidste grønkål fra haven, så det bliver til denne lækre SALAT MED SALTMANDLER & ABRIKOS. Jeg koger dog lidt perlespelt og tilsætter, så den bliver mere mættende. Vi får en rød bøf til.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar