lørdag den 5. september 2020

Madplan uge 37.2020


Så er der igen ny madplan. Der er lagt ekstra nemme maddage ind denne gang, da jeg er startet nyt job i denne uge. Så jeg er helt sikkert også træt, når jeg kommer hjem i næste uge, så er det rart med nemme og godt planlagte maddage.

Det nye job er, som det gamle, også i et køkken. Her skal jeg bland andet lave smørrebrød, sandwich, pålægsfade og hjælpe med frokostordning. Så jeg har stadig adgang til dejlig meget inspiration til nye retter og menuer til madplanen. 


Mandag skal være nemt, så der laver vi en omgang scramlede egg med spinat. Vi får tomat og rugbrød til.

Tirsdag har jeg fri fra job, så laver en stor portion bolognese. Vi får spaghetti og parmesan til.

Onsdag skal vi have BOLLER I SELLERI, og de sidste kartofler fra haven. Jeg glæder mig til at se hvor store vores selleri er blevet i år. Sidste år var første gang vi forsøgte os med dem, men de fik hverken vand eller gødning nok, så de var kun på størrelse med en tennisbold 😂

Torsdag får vi rester fra tirsdag og resten ryger på frost.

Fredag skal som altid være nem. Så det bliver CROISSANTER MED HØNSESALAT. Jeg laver en let salat til af spinat, æble og hvad der ellers er i køleskabet.

Lørdag bliver det KYLLING I PEBERRODSAUCE, en rigtigt efterårs ret i mine øjne. Vi får kartofler og broccoli til.

Søndag skal vi have pariserbøf med HJEMMESYLYEDE RØDBEDER, høvlet peberrod, hakkede løg og kapers til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar