mandag den 21. december 2020

21. december - rugbrøds småkager

Glædelig 21. december 🎅🎄⛄

En sjov, sprød og anderledes småkage. De er fnuglette, så du kan spise mange 😁 Kanelen kan lige anes, men jeg tror, det vil gøre dem godt med lide mørk chokolade i også. 

Manden mente at de smagte af popcorn!! Det ved jeg så ikke lige hvor det kommer fra 😂 Men de har en helt speciel smag, de skal prøves - simpelthen !!

Rugbrøds småkager.
Ca. 50 stk.
200 g. Ymerdrys
200 g. Hvedemel
100 g. Havregryn
200 g. Farin
1 tsk. Kanel – stødt
2 tsk. Natron
2 stk. Æg (L)
200 g. Smør
 
Smørret smeltes og afkølet let.
 
De tørre ingredienser blandes sammen. Æg og smør røres i, til dejen er ensartet.
 
Dejen portionernes ud i små kugler på 20 gram stykket. De lægges på en papirbeklædt bageplade og trykkes flade.
 
Bages ved 200o i ca. 12 minutter, kanterne skal blive gyldne. De flyder ikke meget ud, jeg havde 14 på en plade.
 
 


INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Familie journalen
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: Jeg havde noget tørt rugbrød som jeg vendte i en smule olie og tørrede i ovnen ved 170o.
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar