søndag den 9. februar 2014

Kartoffel mash.

Manden og jeg skulle en tur i Torvehallerne, inden vi skulle mødes i den dyrehandel, hvor Musen arbejder. Så kunne vi ligeså godt, købe urter til vores BEARNAISE SAUCE og søde kartofler til kartoffel mashen.

Turen i Torvehallerne blev kun en hurtig gennemgang, for der var simpelthen ALT for mange mennesker, til at jeg synes det var hyggeligt. Jeg har jo social forbi, så det er ikke en god cocktail for mig - Hvis nu jeg skulle ende op med at få et angstanfald i midten af no where, med mega langt hjem, synes jeg ikke var nogen go ide.
Men nu fik vi kigget og skal helt sikkert derover igen. Og så skal Musen med, for hun har aldrig været der.


Kartoffel mash.
4 - 5 per.
800 g. Søde kartofler
800 g. Kartofler
Salt
Peber

MARINADE:
½ - 1 hel Hvidløg, alt efter hvor meget man er til
1 dl. Olie
15 g. Timian, frisk

Begge slags kartofler skrælles og skæres i grove stykker, de koges i ca. 10 minutter. Vandet hældes fra, låget lægges på og grydes rystes to gange, så kartoflerne "mases" en smule.

Til marinaden knuses hvidløget og den friske timianblade pilles af stænglerne. De røres  sammen i olien.

Herefter kommes kartoflerne i et ovnfast fad, drysses med salt, peber og ca. halvdelen af marinaden. Det vendes forsigtigt rundt - de søde kartofler er meget porøse i det.

Gratineres ved 225o i ca. 30 - 40 minutter. Resten af olien fordeles henover efter ca. 20 minutter.

TIPS:



INFO OM RETTEN:

INSPIRATION: Lærke-mus, min skønne veninde fra det Københavnske

FRYSEEGNET: NEJ


TIPS & TRICKS: -

ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar