lørdag den 8. juni 2013

Couscous salat.

Hej med Jer!

Hermed så mit første indlæg på min blog.

Jeg har jo stadig hjemmesiden laavise.dk. Der vil I fortsat kunne finde alle mine opskrifter.

Forskellen på bloggen og hjemmesiden vil være at, herinde, vil jeg skrive og vise den mad jeg går og eksperimenterer med, samt tanker omkring forskellige emner. Og på hjemmesiden vil I med tiden, kunne finde alle mine opskrifter, afprøvede som uafprøvede.


Jeg stod på hovedet i fryseren i torsdags, og var så heldig at jeg fandt en lækker marineret skinke, så var maden hjemme til fredag. Dennis, min mand, er inde i sin salat periode, så han bestemte at vi bare skulle have en lækker salat og skinken. Dette blev så resultatet:


Låvises couscous salat.
4 per
250 g. Cherry tomater, i halve
1 gl. Oliven, i halve
1 stk. Rødløg, i finthakket
½ bøtte feta, i tern
1 stk. Agurk, i små tern
1 dl. Couscous, groft
1½ dl. Vand, kogende
2 spsk. Pesto
1 håndfuld mandler, røgede
Salt
Peber
Det kogende vand hældes over couscoussen, der lægges låg på og det skal nu stå og trække i 10 minutter.
Grønsager, couscous, oliven og feta vendes sammen, pestoen røres i og det hele smages til med salt og peber. Og til slut drysses der med de røgede mandler.
TIPS: En god måde at få brugt en rest couscous.
VELBEKOMME!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar