lørdag den 6. juli 2013

Sennepsgratineret blomkål.

Efter en dag med mange gøremål, er det rart, med et lækkert måltid aftensmad. Jeg slapper af når jeg rumsterer rundt i køkkenet, men det er faktisk når jeg skal sove at jeg finder på flest nye tiltag :O))

Da jeg i vinters så "Med kniven for struben", bestemte jeg mig for at det måtte prøves. Godt blev det da også, men husk at det skal steges ved svag varme, så det ikke bliver alt for mørkt i bunden :O))


Det dampede blomkål pensles med sennep.


-drysses med rasp.

Sennepsgratineret blomkål.

1 stk. Blomkål
1 - 2 spsk. Dijonsennep
Rasp

Blomkålshovedet steges, ved svag varme, i en gryde, dækket af bagepapir. Når det er mørt, men stadig fast, pensles det med dijonsennep og dækkes til med rasp.

Gratineres maksimum varme, til ydersiden er gylden og sprød.


KILDE: Med kniven for struben', sæson 4; episode 7


Her serveret sammen med kogt skinke, nye ovnbagte kartofler, der blot var krydret med olivenolie, salt og peber. Samt spidkål og ærter lunet i lidt fløde - simpelt, vildt usundt og sindssygt smagsfuldt - altså saucen :O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar