onsdag den 24. juli 2013

Svensk pøsleret

Mens jeg har stået i køkkenet her i sidst på eftermiddagen, fik jeg pludselig besøg af vores nye naboer. Marken er lige op til vores køkken- og stuevindue.



De gik der også sidste sommer og det havde vi meget sjov ud af. Når de har vænnet sig til os, kan de sagtens finde på, at stille sig op og kigge ind ad vinduerne, for at se hvad vi har gang i :O))

Men godt overvåget, fik jeg da lavet vores svenske pølseret:


Svensk pølseret.
4 per.
500 g.  Pølser, i små stykker
1 - 2 stk. Løg, hakkede
200 g. Ærter
700 g. Kartofler, kogte, i tern
2 spsk. Olie
½ l. Mælk    
140 g. Tomatpuré, koncentreret
Salt
1 stk. Hønsebouillon, tern

Løg og pølser svitses i olie. Tomatpuréen tilsættes sammen med mælken og retten bring-es i kog. De kogte kartofler tilsættes og retten kan evt. jævnes med en meljævning. Den smages til med bouillon og salt. Tilslut tilsættes ærterne og varmes.


Denne opskrift er en af dem, jeg har taget med mig, fra min læretid i Hovedkøkkenet på Odense Universitetshospital.

3 kommentarer: