mandag den 29. juli 2013

Tacotærte

Denne opskrift har jeg fået på HUNDEGALLERI.DK Den har simpelthen gudestatus derinde og nærmest alle har prøvet den.

Jeg har prøvet at skifte oksekødet ud med kyllingfilet, skåret i meget små tern (½ x ½ cm.) (Er du til hakket kylling kan du bare bruge det - jeg bryder mig ikke om det)
Tacokrydderi-blandingen blev udskiftet med Fajitas. Det smager godt, men jeg må indrømme at jeg er mest til originalopskriften med oksekød og taco. Men giv dem begge et forsøg og se hvilke du synes bedst om.

Og jeg må altså komme med en indrømmelse: At jeg gerne tyer til den nemme løsning at købe en færdig tærtedej......jaja jeg er ikke frelst, selvom jeg er madblogger  :-D


Gør som jeg og brug den færdigkøbte, brug evt. opskriften på DENNE eller bare den du plejer at benytte. 
Næste gang jeg laver tærte blive den hjemmegjort, så jeg kan få en opskrift herind.

Tacotærte.
4 per.
1 port. Tærtedej
500 g. Oksekød, hakket
1 stk. Løg
1 stk. Peberfrugt, rød
1 stk. Peberfrugt, grøn
1 ps Tacokrydderi
1 dl. Vand

4 dl. Cremefraiche 9%
200 g. Ost, revet
4 stk. Tomater
1 spsk. Oregano, tørret

Tærtedejen rulles ud og kommes i en smurt tærteform (ca. 25 cm. i diameter)

Løget skrælles og hakkes fint. På peberfrugterne fjernes frøstolene og blomsten og de skæres i små tern. Tomaterne skæres i skiver.

Kødet svitses på en varm pande, sammen med løgene. Krydderiblandingen tilsættes sammen med peberfrugt og vand og koges op. Det skal nu småsimre i ca. 10 minutter, hvorefter fyldet lægges i tærtebunden.

Cremefraichen fordeles på fyldet, de skivede tomater lægges ovenpå og der drysses med oregano og ost.


Bages ved 200o i ca. 25 – 30 minutter.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.hundegalleri.dk
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: Salat, råkost og evt. madbrød
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar