tirsdag den 26. november 2013

Kylling på cremet porrebund

Jeg surfer jo meget rundt på forskellige websider, der handler om mad. Det har jeg altid gjort og denne opskrift er en af dem jeg ofte har stødt på. Hver eneste gang siger jeg altid til mig selv "Nu skal jeg altså snart have den afprøvet". Det er vist et par år siden, at jeg sagde det første gang :O)))

Men en  af fordelene ved at jeg har startet bloggen her, er at vi får lavet mange forskellige nye ting. Det er ikke bare de samme 5 - 10 forskellige retter, man normalt er tilbøjelig til at vælge imellem.


Kylling på cremet porrebund.
4 per.
300 g. Porre, i skiver
150 g. Bacon i tern 
½ l. Piskefløde
4 stk. Kyllingefilet
50 g. Ost, revet
Olie
Salt
Peber

Baconen svitses i en smule olie i en gryde. Når de er gyldne og sprøde tilsættes porrerne og svitses med et par minutter. Fløden hældes ved, saucen koges op og smages til med salt og peber. Herefter kommes den i et ovnfastfad.

Kyllingen brunes hurtigt på begge sider i lidt olie. Krydres med salt og peber, lægges oven på sauceblandingen og drysses med list ost.
Steges ved 220o C i almindelig ovn i ca. 20 - 30 minutter.

TIPS: I original opskriften var der  tilsat 1 dl. tør hvidvin til saucen.




INSPIRATION: www.dk-kogebogen.dk Alletiders kogebog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar