tirsdag den 14. januar 2014

5:2 Kuren - fastedag nr. 4.

Vores 4. fastedag forløb fint. Jeg synes, at det bliver nemmere for hver gang. Jeg tænker stadig altid på mad, osse selvom jeg faster, men det gør heldigvis intet ved min sult.
Jeg har oprettet mit eget kalorieskema i et Word dokument. Det bliver over de råvarer, som jeg allerede har brugt i vores fastemenuer. Det gør tingene lidt nemmere og hurtigere, end at skulle slå de samme ting og igen og igen.

Som udgangspunkt bruger jeg KALORIETABEL.dk, hvis tingene ikke findes der, bruger jeg gerne varedeklarationen, på emballagen det pågældende produkt.


Yoghurt med ananas & mandarin:

MÅLTID 1:
200 g. Letmælks yoghurt         92 Kcal
75 g. Ananas, konserves          48 Kcal
100 g. Mandarin                     48 Kcal    
TOTAL:                                 188 Kcal

Yoghurten blev toppen med blendet ananas og mandarin.



Salat med tun, ananas & hytteost:

MÅLTID 2:

50 g. Iceberg                          8 Kcal

50 g. Agurk                             6 Kcal
50 g. Ananas, konserves          32 Kcal
100 g. Tun, i vand                   112 Kcal
100 g. Hytteost, 1.5 %            72 Kcal    
1 stk. Æg                               80 Kcal
TOTAL:                                 310 Kcal                          
"GRATIS"  Salt, peber og citron
Grønsagerne rengøres, iceberget strimles, agurk og ananasringe skæres i småstykker. Det fordeles på en tallerken, med tun ovenpå. Hytteosten lægges på midten og salaten afpyntes med æg. Salaten gives et drys salt og peber, samt et dryp citronsaft.
DAG TOTAL: 188 + 310  =      498 Kcal




INFO OM RETTEN:

INSPIRATION: Mine egne opskrifter
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS& TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar