søndag den 13. april 2014

Ymerdrys.

Det er 3 uger siden mit sidste blogindlæg. Men selvom jeg ikke har blogget, har jeg stadig fået mad og også nye retter, der egner sig til bloggen. 
Så nu har jeg en bunke der "bare" ligger og venter på at blive skrevet og blogget. Men for pokker det kan være svært, når hele min hverdag består i overspringshandlinger. Derfor tænkte jeg osse at NU skulle jeg se om jeg kunne få startet igen, bare i det små. 

Jeg har eksperimenteret med en ny rugbrødsopskrift. Og da jeg bagte den for et stykke tid siden, gjorde jeg fantisk MEGET ud af at smøre formen godt, Men der var bare lige det at, det altså stadig hang fast, og derved havde jeg ét styks pænt og skærbar rugbrød, og ét styks der var gået i stykker. Øv altså. Jeg synes det ville være synd hvis det bare skulle smides ud, så jeg gik i tænkteboks. Og der kom det til mig at selvfølgelig skulle der laves ymerdrys af det.

Ymerdrys.

Rugbrød
Farin

Rugbrød smuldres i mindre stykker og kan evt. blendes for en finere konsistens. Brødet blandes sammen med farin. (Jeg brugte ca. 30 gram farin pr. 100 gram brød.)
Blandingen bredes ud på en papirbeklædt bageplade

Bages ved 200o i ca. 15 – 20 minutter. Men hold øje med det, det skal være sprødt og knasende, og ikke sort.

Opbevares i en lufttæt beholder.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Yoghurt, ymer eller andre mælkeprodukter. Kan også opblødes i vand og koges til øllebrød.
TIPS & TRICKS: -
ANDET: Der kan sagtens tilsættes lidt kerner eller hakkede nødder til blandingen inden den ristes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar