tirsdag den 23. februar 2016

Pizzaomelet

Normalt er jeg ikke til retter der er alt for "æggede", så som æggekage, tærte og omelet. Men da køleskabet åbenbart havde ladet alle ægge yngle, så der i løbet af natten var kommet dobbelt så mange (eller måske havde vi bare købt alt for mange :-P) og det "bare havde været en af de der dage", skulle der nemt mad til. 

Jeg kigger med hos rigtig mange madbloggere for inspiration og pludselig kom jeg i tanke om at jeg for nogen tid siden havde set at Line Marie, der har den skønne blog MADFIDUSEN, havde lavet ÆGZINE - den lod jeg mig inspirer af og fik det skønneste resultat af en omelet der smagte som pizza :-P 

Nøj, det var god og skal helt sikkert laves igen.


Pizzaomelet.
1 per.
3 stk. Æg
8 – 10 sk. Pepperoni
50 g. Cheddar ost, revet
Oregano
Salt
Peber
Olie, til stegning

Æggene slås ud i en skål og piskes sammen med salt, peber og oregano.

En smule olie varmes på en pande, æggemassen hældes på og fordeles på hele panden. Når æggemassen er stivnet en smule, drysses den revne cheddar over hele overfladen.

Herefter fordeles skiverne af pepperonien på den ene halvdel. Lad den stege 1 – 2 minutter inden du folder omeletten sammen og giver den et par minutter mere.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: http://madfidusen.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Salat, gnavegrønt
TIPS & TRICKS:
ANDET: 

2 kommentarer:

  1. Den lyder altså lækker... så nu er den på "to-do" listen. Her kan vi nemlig godt lide æg :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Super - glæder mig til at høre hvad I synes om den :-)

      Slet