tirsdag den 13. august 2013

Bøffer i fad.

Endelig kom vi af sted til træning igen. Vi var lige kommet i gang igen, efter længere tids pause, inden at varmen satte ind. Og så magtede ingen af os at træne.
Men hvor var det skønt endelig at komme på løbebåndet igen. Nu skal jeg bare have dannet mig en nogenlunde form og så skal jeg tilmeldes til nogle Zumba-timer. Det er faktisk den eneste form for træning jeg synes er sjov. Jeg ELSKER at danse og mine psykiske skavanker har godt af det :O)

Og når vi træner, kan vi med lidt bedre samvittighed, lave udskejelser i kosten :O

Som ses på billedet fik vi en blanding af almindelige og brune ris til.

Bøffer i fad.

4 per.

500 g. Oksekød, hakket
1 stk. Løg, finthakket
1 spsk. Hvedemel
1 stk. Æg    
½ dl. Vand
2 fed Hvidløg, knust                            
200 g. Ost, revet
1 fl. Whiskysauce, Jensens Sauce
2 ¼ dl. Piskefløde
1 ds. Flåede tomater
1 stk. Løg, hakket
250 g. Champignon, i skiver
200 g. Cocktailpølser, i halve
Salt
Peber
Krydderier, efter eget valg - (jeg brugte chili og oregano)

Kødet røres sejt sammen med salt. Løg og hvidløg tilsættes, sammen med æg og røres godt ind i farsen. Herefter mel og vand. Tilslut smages farsen til med peber og krydderier. Den skal have sammen konsistens som til frikadeller. Herefter skal den hvile koldt i ca. 30 minutter, inden at den formes til bøffer. De brunes af på en pande, inden at de lægges i en bradepande med høj kant.
Whiskysauce, fløde og tomat blandes og smages til med salt, peber og evt. krydderier. Dette fordeles over bøfferne sammen med løg, champignon og pølser. Tilslut drysses der en smule ost over hver bøf.


Steges i ovn ved 200o i ca. 45 minutter.


TIPS:
Osten kan kommes i farsen i stedet for ovenpå bøfferne.
I saucen varieres fyldet efter eget ønske. Brug f.eks. peberfrugt i tern eller bacon.




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar