lørdag den 21. september 2013

Jordbær milkshake med lakrids.

Mobber, Manden og jeg har være ude og gøre byen usikker idag :O) Vi har spist frokost på FLAMMEN. Noget forholdsvis nyt, at de har åben til frokost om lørdagen. Det var superlækkert. Jeg indrømmer gerne, at jeg er en kødpige, så det passede mig fint med kødbuffet :O)

I skrivende stund er vi stadig stadig propmætte, (klokken er ca. 17.30), så vores aftensmad idag, bliver vist bare en rugbrødsmad med ost.
Jeg synes at I skulle have noget lørdags-lækkert, så jeg har været en tur forbi gemmerne, hvor jeg altid har et par ekstra opskrifter liggende klar, til dage som idag.
Her får i opskriften på en lækker jordbær milkshake med lakridsis. Hvis man ingen lakridsis har, kan man istedet bruge en af vanille og så tilsættes lidt lakridspulver. Jordbær og lakrids er virkelig gode sammen.

 
Jordbær milkshake med lakrids.
3 glas
300 g. Jordbær, frosne
300 g. LAKRIDSIS
½ l. Mælk
2 spsk. Flormelis

Jordbærerne blendes sammen med lidt af mælken. Tilsæt evt. mere hvis det er svært at blende. Herefter tilsættes isen og konsistensen justeres med resten af mælk. Smages til med flormelis og evt. ekstra lakridspulver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar