lørdag den 30. november 2013

Bøf Lindstrøm.

Vi har slappet af idag, sovet længe og bare været sammen med dyrene.

Jeg har pyntet lidt til jul, ikke meget endnu - bare lidt. Jule dekorationerne har været så heldig at Mobber har lavet til mig i år, jeg skulle bare aflevere de lys og fade.
Og så har jeg været i køkkenet for at forberede flere hemmeligheder :O)) Jeg lover at så snart det bliver december, vil der blive afsløre mere (altså imorgen).

Bøf Lindstrøm, serveret med
RØDBEDEKOMPOT MED LØG & ÆBLE, kogte kartofler og skysauce.

Bøf Lindstrøm.
4 per.
500 g. Oksekød, hakket
1 stk. Løg, fint hakket
1 glas. Kapers
200 g. SYLTEDE RØDBEDER, i små tern
Salt
Peber
Olie, til stegning

Det hakkede oksekød, æltes sammen med løg, kapers og rødbeder. Smages til med salt og peber - HUSK at kapersen er salte. Kødet deles i 4 portioner og til runde bøffer. De må gerne "slås" hårdt fra hånd til hånd, et par gange, så hænger kødet bedre sammen. Herefter trykkes de flade, så de har en ensartede tykkelse hele vejen rundt.

De steges i olie, ca. 6 - 8 minutter på begge sider.
Psssst. saucen er bare et afkog af panden, jævnet med lidt mel og kulør for farvens skyld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar