mandag den 18. november 2013

Masser af køkken-gadgets.

For et stykke tid siden, kom Mobber med en rå rullepølse. Det røg i fryseren, for jeg have på det tidspunkt ikke lige  oveskud til at lave den.
Mobber var på ferie hos min Moster, da jeg blev indlagt. Og de to elsker at gå i Genbrugsforretninger og finde guld, så da hun kom hjem derovrefra, havde hun fundet en rullepølsepresser til mig, og så var det meget nemmere at komme igang med :O)
  
Rullepølsen koges i 2 ½ time. Kogelagen kan evt. tilsættes lidt urter og sorte peberkorn.
Efter kogning lod jeg den afkøle en smule i kogelagen, kom den i en plastpose og lagde den ned i presseren og stillede den på køl i 2 dage.

Jeg valgte, at komme den i plastposen, for at undgå fedteriet i presseren, i køleskabet og sikkert også mange andre steder :O))


Rullepølsepresser.



 Sidste jul ønskede jeg mig en pålægsmaskine,
så jeg kunne skære mit eget pålæg ud. 



Mobber begavede mig osse en vakuummaskine. Vi har ikke fået den brugt så meget, som jeg egentlig gerne ville have at vi gjorde, så nu er den flyttet ned i køkkenskabet, så den er lettere at finde frem. 
Det er faktisk ikke så svært at lave sin egen rullepølse og da slet ikke når man kan købe den rå, rullet og færdigkrydret.
Har man ikke alle disse fancy køkkenmaskiner, som jeg viser billeder af her, kan man jo sagtens lave den alligevel. I stedet for en rullepølsepresser, kan man f.eks. ligge den mellem to skærebrætter med noget tungt ovenpå. Den kan skæres i hånden og behøver jo heller ikke vakuummeres :O))
Min næste udfordring må være at købe et svineslag
og lave rullepølsen helt fra bunden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar