søndag den 17. november 2013

Risengrød.

Vi har været ude for at handle idag. Der var en del tilbud, som jeg synes vi skulle have fingrene i. Men også fordi Mandens Lillebror, imorgen, kigger forbi med en and. Så der skulle også hentes et par ting til den menu også.

Så idag har vi fået meget nem mad, men også rigtig julemad. Og en af Mandens livretter. Jeg ved, at han fik det et par dage, da jeg var indlagt :O)

Jeg ved godt, at mange måske ikke har brug for en opskrift på risengrød, men det er ligeså meget for at minde om denne dejlige spise.


Risengrød.
4 per.
1 l. Sødmælk
200 g. Grødris
2 dl. Vand
1/4 - ½ tsk. Salt

Vandet koges op, grødrisene drysses i og koges i 2 minutter. Mælken tilsættes og bringes i kog under omrøring. Varmen sænkes og låg lægges på. Grøden koges i ca. 30 minutter under jævnlig omrøring. Når grynene er møre, smages grøden til med salt og grøden samler sig nu og bliver tykkere i konsistensen. Grøden serveres med kanel, sukker, smør, rød saftevand eller hvidtøl :-D




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION:  Min egen opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar