mandag den 20. januar 2014

Pølse- eller wienersalat

Første gang jeg hørte om denne pålægssalat, var da jeg for mange år siden, arbejdede i en delikatesse og selveste Maria Hirse kom og spurte om vi havde denne salat.
Men ak nej, det kunne jeg ikke hjælpe med, og måtte så osse lige indrømme, at jeg aldrig havde hørt om den.
Efterfølgende har jeg så stiftet bekendtskab med den, og det er med stor begejstring. Nu elsker jeg simpelthen at få, en lækker skive brød med pølsesalat på.


Pølsesalat.
3 - 4 port.
2 - 3 spsk. MAYONNAISE
3/4 dl. Tykmælk
½ stk. Løg, finthakket
3 - 4 stk. Kartofler, kogte, i små tern
2 stk. Pølser, i skiver
Purløg, i stykker på ca. 1 cm.
Sennep
Salt
Peber

Mayonnaise og tykmælk røres sammen til dressing. Den smages til med salt, peber og sennep. Løg, purløg, kartofler og pølser vendes i og salaten smages atter til. Må gerne hvile i 30 minutter, inden servering.

TIPS:



INFO OM RETTEN:

INSPIRATION: Min egen opskrift

FRYSEEGNET: NEJ

SERVERES MED: Rugbrød

TIPS & TRICKS: -

ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar