onsdag den 29. januar 2014

System i rodet og biksemad.

For et par uger, siden tog jeg mig selv i nakken, og fik ryddet op i min fryser.

Jeg havde total mistet overblikket, over hvad der var kommet i den, og hvor de forskellige ting var placeret. Og hvis der er noget jeg hader, er det at jeg ikke har styr på min fryser. Så jeg fik ryddet op og organiseret.

Jeg ved godt at mange skriver ned, hvad de har af ting i fryseren, nogle bruger endda forskellig APP's. Jeg ved bare, at det ikke vil fungere for mig. Jeg vil glemme at få den opdateret. I stedet har vi en uskrevet regel herhjemme, nemlig at det kun er mig, der går i fryseren. Dette gør at jeg, (for det meste) har styr på hvad, og hvor tingene er.

Jeg ved godt, at jeg har skrevet det før herinde, men NU skal der ryddes op og tyndes ud i fryseren. Jeg var nemlig chokeret over, bl.a. hvor meget frugt og grønt jeg fandt. Der var egentlig ikke så forfærdelig meget kød, men en hel del færdigretter fandt jeg osse.

Jeg troede, at jeg havde et godt system, til min kødrester til biksemad. Nemlig at komme dem over i det lille rum i siden i vores kummefryser. Men puuuhhhhaaaa, jeg måtte indrømme, at det system åbenbart ikke fungere, for jeg fandt biksemad til ca. 3 gange.

Så der blev taget op til både biksemad og en masse kagerester til romkugler.

Nu har jeg så bestemt mig for at i fremtiden, når der er kødrester til biksemad, bliver det skåret i tern, med det sammen. Og kommes i fryseren, samlet i en bestemt plastbøtte, hvorpå der er skrevet: BIKSEMAD.
Det var egentlig det lille tip, jeg vil videregive til Jer med dette lange indlæg :O)


Men når vi er ved det, kan vi jo lige evaluere på, hvordan det er man laver biksemad, hvis der nu skulle være nogle, der har glemt det, eller ikke ved det :O)

Rester af kød i tern og kogte kartofler i tern, svitses på en pande i lidt olie, sammen med nogle løg, til det er lækkert gyldent.

I min verden skal biksemad smages til med engelsk sovs, HP sauce, worcestershire sauce og selvfølgelig salt og peber.

Man kan enten servere ketchup, spejlæg og SYLTEDE RØDBEDER eller bearnaisesauce til.







INFO OM RETTEN:

INSPIRATION: Min egen opskrift

FRYSEEGNET: NEJ

SERVERES MED: Ketchup, RØDBEDER og spejlæg eller bearnaisesauce

TIPS & TRICKS: "Styr på kødresterne i fryseren til biksemad"

ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar