lørdag den 1. marts 2014

5:2 Kuren - fastedag nr. 17.

Dette er vores sidste fastedag for en lille tid. Jeg er begyndt at gå rundt med konstant hovedpine, og de sidste par uger, har det heller ikke været sjovt at faste. Jeg skal lige have fundet ud af om det er fasten, der giver mig den hovedpine ellers må jeg en tur til doktormanden. 

Så det er de to primære grunde til at vi holder en mindre pause, for vi skal helt sikker igang igen. Vi har elsket at faste og elsket de ting der har fulgt med. Men det skal ikke være for enhver pris. 

Jeg  står stadig gerne til rådighed, hvis I nu skulle have spørgsmål, opskrifter der skal beregnes, eller noget helt andet. Brar send mig en mail eller besked på Facebook.
Jeg stopper jo heller ikke med at blogge, bare fordi vi holder faste-pause, vi skal jo stadig have mad :o), og mine madtanker vil heller ikke stoppe. 

Skyr med mysli:
MÅLTID 1:
200 g. Skyr                            122
10 g. Havregryn                      37
10 g. Mandler                         53
10 g. Tranebær, tørrede           34                                       
TOTAL:                                 246 Kcal

Mandlerne hakkes groft og ristes på en varm pande uden fedtstof, sammen med havregrynene. Herefter skal de afkøles og bagefter blandes med tranebærrene. Myslien drysses hen over skyren


Tunfrikadeller med coleslaw & broccoli:
MÅLTID 2:
120 g. TUNFRIKADELLER          137         
100 g. Broccoli                        34
100 g. Spidskål                       27
50 g. Pærer                            29
30 g. Skyr                              24
TOTAL:                                 251 Kcal                       
"GRATIS": Salt, peber, timian, sennep og 2 dråber akacie honning

Tunfrikadellerne laves efter opskriften. Broccolien dampes i letsaltet vand - der må gerne være bid i dem. Og de behøver ikke at være varme ved servering.
Der røres en dressing af skyr og krydderier. Den smages til og stilles gerne på køl ca. 30 minutter for at trække smag. Imens kan spidskål og pærer snittes fint. Det vendes i dressingen.



DAG TOTAL: 246 + 251   =      497 Kcal 





INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Mine egne opskrifter
FRYSEEGNET: JA, tundellerne
SERVERES MED: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar