onsdag den 16. april 2014

Daim muffins.

Endnu et par dages stilhed fra mig. Men denne gang er stilheden fordi, jeg har haft en smule overskud. Og benyttet den til at få ordnet nogle meget beskidte hængepartier. Hele første salen har fået en ordentlig overhaling. Plus mit køkken skinner. Selv mit køleskab er ikke sundhedsskadelig, at opbevare mad i mere :-)

De næste par dage står på forårs klargøring af haven og en tur i køkkenet, hvor vi skal forberede mad, til lørdagens påskefrokost.
Pigerne (Lærke-mus & Sjalåtte) fra Kjøvenhavn, Mobber og Kimse kommer. Det bliver SÅ hyggeligt. Jeg glæder mig faktisk istedet for at være stresset, som jeg normalt er i sådanne situationer. Men jeg synes osse, at jeg har styr på tingene og er begyndt planlægning og indkøb i god tid. 

Daim muffins.
8 store
4 stk.                     Daim bar, groft hakket
50 g.                      Hasselnødder, groft hakket
2 tsk.                     Bagepulver
1 dl.                       Sukker
1 stk.                     Æg
50 g.                      Smør, smeltet
3 dl.                       Hvedemel
2 tsk.                     Vanillesukker
1 dl.                       Mælk

PYNT:
1 stk.                     Daim bar, groft hakket
25 g.                      Hasselnødder, groft hakket
50 g.                      Flormelis
1 tsk.                     Vand

Smør og sukker røres godt sammen og ægget tilsættes. Daim og nødder blandes med mel, bagepulver og vanillesukker og vendes i æggemassen. Mælken røres i tilslut.
Dejen fordeles i muffinsformene. Denne dej er temmelig tyk, så jeg synes det var nemmest at gøre med en spiseske.

Bages ved 175o C i ca. 15 minutter.

Når kagerne er afkølet, røres flormelis og vand til glasur. Der kommes en smule på toppen af muffinsene, bare så lige at Daim/nøddeblandingen kan hænge fast.


TIPS: Hasselnødderne kan sagtens skiftes ud med andre slags nødder




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: ?? Husker ikke hvorfra jeg har opskriften
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

4 kommentarer:

  1. Jeg er pjattet med daim i alle afskygninger. Opskriften skal smages :-)
    Tak for inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sofie
      Daim er en gudespise, jeg ELSKER det virkelig osse. Håber de vil smage dig.

      Go påske
      Knus Låvise

      Slet
  2. De må prøves :-) Dejligt at se dig i fuld sving igen søde Låvise - nu håber jeg du får en rigtig dejlig påske - nyder det gode vejr - familien og alle de dejlige retter du tryller frem i dit køkken <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du vil synes om dem søde dig. Det er dejligt at komme lidt igang igen - -jeg har faktisk savnet det mere end jeg troede. Rigtig dejlig påske til dig og dine. Og så ses vi helt sikkert meget mere fremover.<3

      Knus L

      Slet