mandag den 26. maj 2014

Pikante frikadeller

Det er ikke ret ofte at vi får frikadeller, her i Casa del Fangel. Og derfor er det normalt osse de ganske almindelige, helt uden alle mulige dikkedarer, i vi laver. 

Men denne gang havde jeg lyst til at flotte mig lidt :-) Jeg havde en rest frisk spinat, som jeg hakkede groft. Og så skulle jeg prøve med BUKO PIKANTOST. En ost der oftest er at finde i mit køleskab. Den kan bruges til meget og har uåbent, en lang holdbarhed.


De pikante frikadeller er her serveret med NORDISK KARTOFFELSALAT.
Pikante frikadeller.
5 per.
500 g. Svinekød, hakket
1 stk. Løg, i tern
20 g. Spinat, frisk, hakket
1 stk. Æg
200 g. Buko Pikantost
2 ½ - 3 spsk. Hvedemel
1 tsk. salt
Peber
Smør, til stegning

Kødet røres sejt med salt. Peber, løg, spinat, og flødeosten tilsættes, sammen med ægget og farsen røres godt. Herefter kommes melet i, lidt af gangen, under omrøring. Farsen skal have en passende konsistens, ikke for fast og ikke for blød. Hvis den føles alt for fast, kan der tilsættes en smule vand.

Nu skal farsen hvile i ca. 30 minutter i køleskabet. Og smages til bagefter.
Varm en pande op og smelt smørret. Dyp en spiseske i det og tag så en passende klump kød og form den ved hjælp af skeen og hånden. Læg den på panden og den steges ca. 4 – 5 minutter på hver side. Fortsæt sådan indtil at der ikke er mere kød tilbage i skålen.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: NORDISK KARTOFFELSALAT
TIPS & TRICKS: -
ANDET: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar