mandag den 26. maj 2014

Nordisk kartoffelsalat med asparges & urter

Den kære postmand havde en pakke med til mig idag. 

Det var den længe ventede fra ZALANDO. Og jeg blev kun halvt glad, eller halvt skuffet....tjaaa, hva hedder det mon?. Utilfreds blev jeg ihvertfald. 

De skal lærer noget om størrelser: Den ene T-shirt, med det sødeste franske bulldog fjæs placeret midt på maven, var som LIMET på mig - det så helt forfærdeligt ud. Jeg forskåner jer for billedet, men er overbevist om, at de har sat en forkert størrelse deri ;-)

Den anden, med det typiske udtryk for en engelsk bulldog, sidder mere behageligt. Og de var endda begge i samme størrelse. 
Og jeg undskylder lige på forhånd, inden at du begynder at nærstudere billedet. Jeg ser meget bestemt og temmelig mopset ud - jeg skulle altså bare koncentrere mig om at "fange" et ordentligt motiv. 
Og giiisp - det ser godtnok rodet ud omkring mig.......Men det er vores ekstra værelse jeg står i = der hvor alt stilles hen til opbevaring.








Nordisk kartoffelsalat med asparges & urter.
4 per
500 g. Kartofler, kogte afkølede
500 g. Asparges, grønne
1 ½ bdt. Radisser

DRESSING:
½ dl. Rapsolie
1 bdt. Purløg
1 bdt. Dild
1 lille bk. Karse
Honning
Citron, saft fra
1 tsk. RAMSLØGSALT
Peber

Kartoflerne skæres i mundrette stykker, aspargesene vaskes, enderne knækkes af og de skæres i stykker på ca. 1 cm. Og radisserne vaskes og skæres i julienne. Grønsagerne vendes sammen.
Til dressingen hakkes krydderurterne og vendes sammen olien. Dressingen smages til med honning, citron, salt og peber. Og den vendes sammen med kartoffelblandingen. Salaten må meget gerne trække lidt inden servering.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: PIKANTE FRIKADELLER
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar