lørdag den 3. maj 2014

Rabarbertrifli med ostecreme.

Jeg har jo planlagt, at jeg gerne vil have rabarber i haven i år. De er også indkøbt, men står stadig i deres små potter i bryggerset. Jeg vil simpelthen ikke risikerer, at plante dem ud for tidligt. For så evt. at ende som sidste år, hvor de gik til efter at have fået frost.
Derfor måtte jeg en tur i Supermarkedet, for at finde nogle, der allerede er klar til brug.

Mine ny-indkøbte rabarber, der stadig bor i bryggerset.

Rabarberne skåret i små stykker, drysset med sukker og klar til en tur i ovnen.

Anret desserten som på billedet, i et genbrugsglas med tilhørende låg,
og desserten er nem at medbringe på en picnic.
Rabarbertrifli med ostecreme.
3 per.
500 g. Rabarber, i stykker på 1 cm.
125 g. Sukker

CREME:
200 g. Flødeost, naturel
1 st. Vanille, korn fra
1 tsk. Sukker
30 g. Cremefraiche, 18%
1 – 1½ dl. Rabarbersaft

18 – 20 stk. Makroner, små

Rabarberne kommes i et ovnfast fad og drysses med sukker.

Bages ved 200o i ca. 40 minutter. 
Men tjek dem efter 30 minutter, der må gerne være en smule bid i dem.

Herefter hældes saften fra og gemmes til ostecremen. Både saft og frugt afkøles.

Til cremen røres osten med vanillekorn, der er blandet med sukker, cremefraiche og saften fra rabarberen. Konsistensen på cremen skal være lind.

Herefter anrettes desserten i høje glas. Start med et lag creme, så de bagte rabarber og tilslut knuste makroner. Sådan fortsættes til der i alt er 3 lag af hver.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.arlafoodservice.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

2 kommentarer:

  1. Det er en ret god idé til en dessert! Jeg så et madprogram i går, hvor kokken puttede revet ost i en æbletærte - lidt pudsig kombination, men jeg tror, den vil virke. Han brugte en letsmuldrende og mediumhård engelsk ost.

    SvarSlet
    Svar
    1. De bliver ikk så kvalmende søde, når der er ost i.Så ja det er en rigtig go ide.

      Men det lyder virkelig spændende med den æbletærte med ost i,

      Slet