onsdag den 11. juni 2014

Sådan var min Pinse

Pinsen havde vi, i Casa Fangel, set meget frem til. Manden havde fri i hele 5 sammenhængende dage. Der har, og er fortsat, uendelig travlt på hans job, og han overarbejder hver uge, indtil sommerferien. 

Så vi nød de 5 fridage meget, men sådan som det altid er, så flyver sådanne dage afsted. Vejret var jo fantastisk og som jeg skrev i mandags, var vi til den årlige VI ROCKER koncert søndag. Derudover blev der osse lavet lidt forberedelse til det kommende hussalg. Mandens bror, søster og Mobber kom og gav en hånd med, så vi fik malet og tapesesret lidt.

Selv Cæso hjalp...han havde ihvertfald fået maling på næsen :-)



Fredag morgen væltede jeg ud af sengen, godt mør i kroppen, på med tøj. Og afsted til Dr. dyr. Denne gang var det (næsten) helt uden ondt i maven, for det var en planlagt tur. Misserne skulle neutraliseres og det passede med at Anne ville være i klinikken denne dag. 
Så når jeg nu havde valgmuligheden, ville jeg helst at det var hende, der ordnende dem. Ikke fordi der er noget galt med de andre dyrlæger. Overhovedet ikke, men i min "sygsdoms-verden", handler tingene meget om tryghed. Og jeg føler et helt specielt bånd til hende, efter alt det med Whiskey.

De blev derudover øretatoveret og vaccineret osse. Og vejet. Mivmiv fylder 4 år til oktober vejer 3,2 kg. Og Micki der fylder 1 år til august vejer 3,6 kg. Han bliver vist en stor basse.
De kunne hentes ved eftermiddagstid igen. Jeg siger det gerne igen, Micki er en kæmpe diva og skulle igen gøre opmærksom på sig selv. Han er i sele og Miv er i transport kasse. Og da vi står i venteværelset for at betale, synes han åbenbart, at det hele tager for lang tid. 
Han gider ikke sidde på min arm mere, så jeg sætter ham på gulvet. Her skal det lige indskydes, at HELE venteværelset er fyldt med mennesker OG hunde. TO gange prøver han på at hoppe op på skranken, hvilket resulterer i at han vælter alt ned.......Så kom han altså i skammekrogen i bilen....Den liile norske idiot :-)

Da vi kom hjem fik jeg hurtigt ondt at Mivmiv. Hun elsker at være udenfor. Hun er en meget aktiv og sky kat, så det ikke at måtte komme ud, men osse være fanget i en kæmpe krave var pludselig alt for meget for hende. Og at hendes dåmme moar ikke kunne finde ud af at vende kraven ordentligt, hjalp ikke på problemet. De første par timer så hun sådan her ud:




Uhhhmmm, det er nu altså godt med noget mad efter sådan en omgang. Og nu har kraven sat sig helt rigtigt af sig selv :-)

Og pludselig blev det hele mere acceptabelt.
Hun fandt ud af at kunne sove på sin elskede box.

Ham her, var der intet at mærke på. Det første han gjorde, var at smide stængerne i vejret og undersøge hvad der var sket "dernede".


Efter vi havde malet om torsdagen, smed vi nogle pølser og en svinekam, på grillen. Kammen var marineret i noget paprika-halløj - ikke noget jeg selv havde kreeret. Dertil lavede jeg SALAT MED BAGTE GRØNSAGER og så denne vandmelon salat, som jeg tror jeg blevet sommeren nye yndlings salat.


Vandmelon salat.
4 per.
2 store håndfulde små blandende salater
400 – 500 g. Vandmelon
200 g. Feta, i tern
1 dl. Græskarkerner
1 spsk. Olie, til stegning
Salt
Peber

DRESSING:
Vandmelon saft
1 stk. Citron, saft fra
1 tsk. Akacie honning
Salt
Peber

Olien varmes op på en pande, græskar kernerne ristes heri, krydres med salt og peber. De er færdige når de begynder at poppe. Herefter afkøles de på fedtsugende papir.
Salaten skylles og tørres godt, gerne i en salatslynge. Vandmelonen befries for skræl og kerner og skæres i mundrette stykker.
Salaten blandes – gem saften fra melonen til dressingen. Den piskes sammen med de øvrige ingredienser og smages til med salt og peber.
Salaten drysses med græskar kernerne og dryppes med dressingen




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar