lørdag den 21. juni 2014

Jordbær-rabarber grød

Jeg har længe lovet mig selv op til flere gang, at IDAG var dagen, hvor du skulle spammes med opskrifter - det er nemlig ikke ventende opskrifter jeg mangler, næ nej - har ca. en 20 stykker liggende. De venter "bare" på at blive skrevet. Ingredienserne har jeg jo nedskrevet i en syndigt rod på løse blade og blokke. Billederne er redigeret og gemt i fine mapper på mit USB-stik. SÅ der er bare at sige: SÆT IGANG......men jeg orker det simpelthen ikke, måske på grund at de rodede opskrifter, måske ordene bare ikke vil ud. Aner det ikke - udover at jeg er total drænet for energi i øjeblikket.

Måske det er fordi jeg har en masse andet rod i hovedet. Som jeg (forhåbentlig) får styr på i den kommende uge. Og så lover jeg at du nok skal blive indviet nærmere i det. Jeg er helt sikker på at du vil forstå. 

Igår kørte jeg Manden på job, for selv at fortsætte ud og plukke 5 kg. jordbær......vil slet ikke nævne, hvor mange der endte i maven, i stedet for spanden, der skulle med hjem :-) Men frokost behøvede jeg ihvertfald ikke :-)
Her er hvad nogle af dem er gået til:





Jordbær-rabarber grød.

500 g. Jordbær
500 g Rabarber, i små stykker
3 dl. Vand
175 g. Sukker
1 st. Vanille, korn fra
3 spsk. Maizena, til jævning
3 spsk. Vand, til jævning

Rabarberne koges, sammen med vand, vanillekorn, -stang og sukker, i ca. 5 minutter. Herefter tilsættes jordbærrene og frugtblandingen koges yderligere 5 minutter, hvorefter vanillestangen fjernes.
Vand (til jævning) og Maizena røres sammen og kommes i grøden under omrøring. Grøden skal herefter koges igennem 2 – 3 minutter for at fjerne melsmagen. Den smages til med sukker, hældes i en skål og sættes på køl.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: Fløde
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar