torsdag den 3. juli 2014

Squashfrikadeller

OMG - jeg har idag fundet denne opskrift, som jeg faktisk har lavet for 3 måneder siden. Jeg fandt den i min før omtalte, rigtigt fantastiske-løs-blad-rodde-system - Hmmmmf. Jeg er ikke tilfreds. Men der er jo kun en at give skylden - nemlig bogen, der skulle holde siderne samlet - den er gået op i limningen.... :-P

Nej, det er jo nok min skyld alene, og jeg gad godt vide, hvor mange andre jeg finder, jo længere ned jeg når i bunken. 
Jeg prøver virkelig at få bugt med den, det tager nok bare liiige lidt tid endnu, men du hører helt sikkert nærmere :-D

Denne opskrift er fra KAMMERFRUEN & FEDTEGREVEN. Jeg har før omtale Elisabeths lækre blog og den kan sagtens tåle lidt flere roser. For det er virkelig lækre sager hun laver. 


Squash frikadeller.
Ca. 8 stk.
200 g. Squash
2 stk. Forårsløg, fint hakket
2 fed Hvidløg, fint hakket
2 stk. Æg
70 g. Hvedemel (eller 1 spsk. FiberHUSK)
1 spsk. Parmesan
Salt
Peber
Olie, til stegning

Squashen rives og vandet vrides/trykkes ud af dem – Så meget som overhovedet muligt. Forårsløg og hvidløg hakkes fint.

Æggene slået ud i en skål og piskes let, hvorefter de øvrige ingredienser tilsættes og det hele røres sammen til en fars.

Herefter formes de til frikadeller og steges på en pande i lidt olie, i ca. 3 – 4 minutter på hver side.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: http://kammerfruenogfedtegreven.dk
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: Cremet tomatpasta
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar