onsdag den 27. august 2014

Blåbær smoothie

Da jeg stod i supermarkedet og valgte ingredienserne til denne opskrift, var den egentlig tiltænkt, at skulle ende ud i en koldskål, for jeg var jo midt i min koldskål-periode - havde lige fundet mit nye yndlings-sommervarme-spise.

Men da jeg fik den lavet og set konsistensen kunne jeg godt se at den var mere egnet som en smoothie. Dejlig tyk & cremet i konsistensen. Så når du laver den, så smid gerne et par isterninger i glasset, inden servering, så den bliver iskold.

Blåbær smoothie.
6 glas
500 g. Blåbær
2 dl. Tykmælk
1 l. Mælk - Jeg brugte kærnemælk
Ca. 100 g. Sukker
Citron, saft

Bærerne skylles og blendes sammen med tykmælken, til de er helt findelte. Kærnemælken tilsættes mens der stadig blendes, så det bliver luftigt. Smages til med sukker og citronsaft.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egne opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar