fredag den 19. september 2014

Æblerov :-)

Drengene og jeg var på æblerov igår. Thi hi, det var næsten som at være 10 år igen.

Under lufte-turene med drengene, har jeg fundet en dejlig lille klase af æbletræer. Jeg er så heldig, at de står på Mandens arbejdsplads og da de ikke selv benytter sig af dem, så forsyner jeg mig gladeligt.


Kender ikke sorten på æblerne, men de er dejlig sprøde og syrlige.

Cæso holder et skarpt øje med alle håndværkerne, 
der har travlt med at udvide fabrikken. 
Han synes dog de larmer meget.

Smukke Cæso dreng

Æblehøsten

3 kg blev det til i renset vægt - nu lagt på frost. 
Så må vi se om jeg skal have endnu en portion.

6 kommentarer:

  1. Vi har også mange æbler i haven, som jeg bare går og venter på, skal blive færdigmodnede, så jeg kan komme i gang med at bage og koge marmelade af dem. Har taget forskud på det, da jeg lavede hyldebærsaft for nyligt, men satser på at koge en god portion æblemarmelade med kanel, da det er en stor favorit herhjemme og i omgangskredsen. Så kender nogle stykker, der gerne vil have et glas.
    Hvor er det smagt at fryse dem ned på den måde. Vi har også en vacuumpakker, så måske skulle jeg overveje det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina :-D

      Kan godt forstå du glæder dig - jeg spiser faktisk kun æbler her om efteråret når jeg kan få de friske danske...uhhhmmm

      En marmelade med kanel lyder ikke helt tosset - gad vide om du har en opskrift du deler ud af????

      Knus Låvise

      Slet
    2. Min mave tåler desværre ikke særligt godt det meste frugt, så jeg får det alt for sjældent. Kan dog ikke holde mig fra marmeladen, men ellers er det andre, jeg glæder mig bagværk osv. Og så får jeg fornøjelsen af at hygge med at bage det :)

      Den smager helt vildt godt! Du kan finde den i mit opskriftindeks på min blog http://thebigmeowski.blogspot.dk/ Den står under overskiften snacks/diverse, hvis du scroller ned i opskriftindekset (som du finder øverst på bloggens forside). Prøv endelig at lave den. Er sikker på, at du ikke vil fortryde det. Den smager pragtfuldt oven på en mad med stærk ost.

      Slet
    3. Øv hvor træls for dig. Tåler du det heller ikk når det er tilberedt????

      Tak for link, jeg har tilmeldt mig som fast læser hos dig og gemt opskriften på æblemarmeladen, den lyder virkelig skøn.....uhhhmmm ovenpå en gang havregrød måske

      Slet
    4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    5. Troede lige, jeg kunne rette, men det er altså derfor, den tidligere kommentar forsvandt.

      Når det er tilberedt, er det oftest med en masse sukker i, og det gider min mave desværre heller ikke. Så spiser ikke så meget af den slags. Men det smager jo godt, ellers. Nyder dog at få lov at lave det til andre :)

      Okay dejligt :) Har også tilmeldt mig her hos dig. Har luret på dine temaer, og det er ret hyggeligt med sådan nogle. Beundrer, at du har haft overskud til at lave en hen julekalender.

      Ja, det kan godt være, at det kunne være et hit med marmeladen på havregrød. Har også tænkt, at jeg en eller anden gang vil prøve at eksperimentere lidt med det, men det er indtil nu mest endt på ostemadder, for det smager så godt :)

      Slet