mandag den 22. september 2014

Semitried tomater

Jeg har lavet portion hjemmetørret tomater, og det er bestemt ikke sidste gang det er afprøvet. Jeg lavede kun en lille portion, da jeg egentlig ikke er særlig vild med dem man kan købe i butikkerne, hverken dem i olie eller dem som er "kun" er tørret. Men de hjemmelavede er virkelig lækre, jeg kan spise dem som slik :-D


Semidried tomater.

Tomater
Rørsukker
Salt        
Peber
Evt. krydderurter

De små tomater halveres og de større deles i ¼, da de ellers skal have ALT for lang tid i ovnen. De lægges i et lag med skærefladen opad, drysses med salt, peber og sukker. De kan evt. osse drysses med friske eller tørrede krydderier.

Bages ved 80o i ca. 4 – 6 timer. Men hold øje med dem, de må ikke blive mørke.
Efter ca. 4 timer vendte jeg mine om, så var det nemmere at få dem tørret helt igennem.

Når de er færdige, afkøles de og kan enten opbevares i en glas, hvor der hældes en god olie henover – her er holdbarheden dog ikke så lang. I stedet kan de kommes i en plastbeholder og opbevares på frost.


TIPS:




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS:
ANDET: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar