mandag den 6. oktober 2014

Remoulade relish

Jeg har søgt lidt anderledes inspiration til brug af de grønne tomater, der ikke når at modne. Og i en af mine grupper på facebook fandt jeg denne spændende sag. 


Her til aften har jeg så afprøvet relishen ovenpå et stykke rugbrød med en kold karbonade.......nomnomnom siger jeg bare :-D 




Remoulade relish.

350 g. Grønne tomater
400 g. Squash
1 stk. Peberfrugt, grøn
200 g. Løg
15 g. Salt, fint
1 dl. Vand
20 g. Kapers
½ + 1 dl. Æblecidereddike
1 ½ dl. Sukker
2 – 3 tsk. Sennepspulver
1 tsk. Karry

Grønsagerne skæres i mundrette stykker, røres sammen med saltet og stilles til side i ca. 10 minutter for at trække. Vand, kapers og ½ dl. eddike tilsættes og massen koges i ca. 20 minutter.

Resten af eddiken, sukker, sennepspulver og karry tilsættes og relishen småsimre igen i 10 – 15 minutter til den bliver tyk. Den smages til og evt. Atamon tilsættes. (Følg anvisningen på flasken) 
Herefter kommes relishen på skoldede og sterile glas, låg skrues på og afkøles.


TIPS:




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: FB gruppe ” Tomat entusiaster”
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Tilbehør til smørebrød og aftensmad, rørt op med mayonnaise
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar