søndag den 1. marts 2015

Weekendguf: makronkage med rabarber

Efter en meget stille uge her fra, kommer her weekendkagen lidt forsinket, men du kan sagten nå at bage den til eftermiddagskaffen idag.

Og hvis du som jeg, er begyndt at tænkte på at rydde ud i fryserens frugter og bær, så der kan være plads til sommerens nye forsyninger, så er denne kage lige noget for dig. 
Jeg valgte at bruge rabarber men du kan sagten bruge lige hvad du har lyst til. Det eneste er, at kage er temmelig sød, så et syrligt bær vil gøre den godt. Jeg lod mine rabarber optø en smule og kasserede det overskudende væske, så kage ikke ville blive alt for smattet.

Jeg har hentet inspiration hos MADEN I MIT LIV


Makronkage med rabarber.
Ca. 10 stk.
4 stk. Æggehvider (fra L æg)
50 g. Sukker
2 tsk. Vanillesukker
125 g. Smør
50 g. Hvedemel
225 g. Makroner
300 g. Rabarber

Smørret smeltes og afkøles. Makronerne knuses.

Æggehviderne piskes stive, hvorefter sukker og vanillesukker tilsættes og massen piskes til en stiv marenge.

I en anden skål blandes den smeltede afkølede smør sammen med mel og makroner. Rabarberne skæres i stykker på ca. 1 cm og vendes forsigtigt i, sammen med marengs massen.

Dejen kommes i en smurt springform (24 cm. i diameter)

Bages ved 180oca. 1 time.

Serveres med cremefraiche til. Velbekomme




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.madenimitliv.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Cremefraiche
TIPS & TRICKS: -
ANDET: Brug gerne andre slags frugt og bær

Ingen kommentarer:

Send en kommentar