fredag den 18. september 2015

Mørbradgryde

Vejret hos os idag har bare indbudt til efterårshygge. Koldt og blæsende. 
Faktisk noget der har passet min krop og sind meget godt. Jeg er total drænet for energi for tiden, og føler at jeg er bagud med alt.

Inderst inde kender jeg jo godt selv grunden. Om 3 uger skal jeg til et meget vigtigt møde og det er helt sikkert det der begynder at spille ind. Jeg prøver ikke at tænke for meget på det, men min underbevidsthed lader ikke min krop fortrænge og det er heltsikkert osse derfor at jeg lige har været syg i næsten 3 uger.
Nå, men mere om det på et senere tidspunkt :-) 

Idag skal vi hygge os med en rygende varm gryderet. Lav endelig rigeligt, den smager endnu bedre på anden dagen og kan sagtens osse fryses.


Mørbradgryde
5 - 6 per.
800 g. Svinemørbrad
300 g. Bacon, i tern
300 g. Peberfrugt
400 g. Champignon
300 g. Løg
4 fed Hvidløg
300 g. Cocktailpølser
450 g. Hk. Tomat (1 ds.)
½ l. Piskefløde
3 tern Hønsebouillon
Salt
Peber
Paprika
Oregano
Olie, til stegning

Mørbraden trimmes for sener og fedt. Og skæres i mundrette stykker på ca. 1½ x 1½ cm. Peberfrugten renses for blomst og kerner og skæres i tynde strimler. Champignonerne børstes for jord og skæres i skiver. Løget pilles og hakkes fint. Hvidløget pilles og hakkes fint.

Baconen og løg svitses til det er gyldent. Det tages op af gryden og champignonerne svitses i baconfedtet til de er gyldne. Disse tages osse op af gryden.

Herefter kommes lidt olie i gryden og når den er varm, brunes mørbradstykkerne af heri. Bacon, løg og svampe kommes tilbage i gryden, sammen med tomaterne og bouillon. Lad det nu småsimre i ca. 20 minutter til kødet er mørt.

Herefter kommes fløde, pølser og peberfrugt i. Saucen koges op og saucen smages til med salt, peber, paprika og oregano.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: Ris eller kartoffelmos
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar