torsdag den 28. januar 2016

One-pot-pasta med cocktailpølser

En nem hverdags ret der kan kan varieres i det uendelige. 

Retten er vældig populær i de amerikanske hjem, på amerikanske madsider og -blogs. Det er der jeg først har stiftet bekendtskab med retten, hvor jeg ofte har savlet over de smukke før-billede af alle ingredienserne i gryden. 

Men da jeg en dag i efteråret, så at Eva fra EVAS KØKKEN havde lavet sin udgave af One-pot-spaghetti, fik det mig ud af fjerene og igang men min version :-P Jeg brugte hvad jeg lige have i køleskabet.




One-pot-pasta med cocktailpølser.
5 – 6 per.
500 g. Pasta, tørret
10 dl. Vand
2 ds. Hk. Tomat
2 ½ dl. Fløde – jeg brugte madlavnings
2 stk. Løg
200 g. Porre
300 g. Peberfrugt
200 g. Champignon
3 tern Hønsebouillon
1 håndfuld Basilikum, frisk
1 stk. Chili, rød
4 fed Hvidløg
2 tsk. Salt
400 g. Cocktailpølser

Løgene pilles og hakkes. Hvidløg pilles og hakkes fint. Chilien hakkes fint. Top og bund fjernes på porrerne og de skæres i tynde ringe, som skylles under koldt vand. Champignonerne børstes fri for jord og skæres i skiver. Frøstol og blomsten fjernes på peberfrugten og de skæres i tern.

Pasta, grønsager, krydderier, bouillon, vand hakket tomat og fløde kommes i en stor gryde og bringes i kog. Det koges efter anvisningen på pasta emballagen og røres i et par gange undervejs.

Pølserne tilsættes de sidste par minutter og varmes med.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar