mandag den 14. marts 2016

Koldskåls-chiagrød

Jeg er helt sikkert ikke den eneste der glæder mig til sol og sommmer....og koldskål :-D

For mig fungere koldskålen simpelthen ikke som et måltid. Heller ikke selvom det er rasende varmt. Jeg bliver simpelthen alt for sulten alt for hurtigt igen. Men det har jeg nu fundet en løsning på, nemlig som chiagrød.

Så indtil vi får hedebølge, tager jeg forskud på koldskålsglæderne og spiser den som morgenmad :-)


Koldskåls-chiagrød.
2 per.
3 dl. Kærnemælk
5 spsk. Sukrin
2 st. Vanille
½ stk. Citron, skal fra
1 spsk. Citron saft
6 spsk. Chiafrø
200 g. Græsk yoghurt

Dagen før servering:
Vanillestængerne halveres, flækkes og kornene skrabes ud. De gnides ud i lidt at Sukrinen for at skille kornene ad.

Kærnemælk, vanilleSukrin, Sukrin, citronskal, -saft og chiafrø røres sammen og stilles på køl natten over.

På serveringsdagen:
Den græske yoghurt tilsættes til grøden og den smages til inden den serveres, gerne med lidt frugt eller bær.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Mysli, bær og frugt
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar