mandag den 11. april 2016

Lidt anderledes waldorfsalat

Da vi spiste den der vildt lækre LANGTIDSIMRET NAKKEFILET, som du fik opskriften på igår, serverede jeg denne lidt anderledes waldorfsalat til.

Og anderledes fordi jeg har brugt knoldselleri istedet for bladselleri som traditionen ellers foreskriver. Men min mund kan simpelthen ikke lide smages af den friske bladselleri - Yaiks :-D Så der er aldrig at finde i mit køleskab. Men brug den gerne, hvis din mund kan lide den :-D

Jeg har osse brugt pekannødder istedet for den sædvanlige valnød. Men alle mine valnødder havde simpelthen glemt sig i fryseren - jeg kunne ikke finde dem overhovedet, så derfor blev det pekanerne :-P


Waldorfsalat.
4 - 5 per.
150 g. Knoldselleri
1 spsk. Olie, til stegning
Timian, tørret

200 g. Græsk yoghurt, 10 %
150 g. Æble – jeg brugte Granny Smith
100 g. Vindruer, blå
50 g. Pekannødder
2 spsk, Citron saft
Akacie honning
Salt
Peber

Knoldsellerien skrælles og skæres i små tern på ca. ½ x ½ cm. Olien kommes i en pande og når den er var ristes sellerien heri til de er møre, men har bid. De krydres med salt, peber og et drys timian. Bagefter afkøles de.

Imens røres en dressing af yoghurten, som smages til med citron, honning, salt og peber.

Æblet skylles, deles og kernehuset kasseres. Æblet skæres i små tern på ca. ½ x ½ cm. Druerne skylles og halveres. Nødderne hakkes groft.

Grønsager og nødder vendes i dressingen. Salaten må gerne stå og trække et par timer inden den smages til og serveres.



INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: LANGTIDSIMRET NAKKEFILET, gammeldags oksesteg, vildretter
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar