torsdag den 12. maj 2016

En tidlig maj rundtur i haven 2016

En aften for en lille uges tid siden gik drengene og jeg i haven. Drengene for at lege med bold og mig for at tage billeder af dem.

Jeg tog også lige en kort rundtur med kameraet i haven. Egentlig fordi jeg havde lovet Lærke-musen et par billeder, men så blev jeg enig med mig selv om at du da også skulle se dem - jeg lover stadig at der kommer en omgang mere, når det hele bliver lidt grønnere og der er kommet mere gang i alle planterne.

Men med dette skønne fantastiske vejr vi har haft de sidste dage, så kan jeg allerede nu se, hvor meget der allerede er sket på de dage der er gået siden jeg har taget disse billeder. Det er sådan en dejlig tid.


Æbletræet lige inden det begynder at blomstre.

Og himlen var så skøn blå.

De er simpelthen så nysgerrige de små muler :-D

"Hey moar - hva er det her for en plomst ???"

Ejnar er begyndt at blive meget mere selvstændig,
men lærer stadig mange ting
(og unoder) af Bæstet aka Watson.

Jordbærbedet i det røde bassin er blevet Watson-sikret -
han tisser dem nemlig gerne til døde :-D


I spandende til højre på billedet har vi kartofler - 17 spande blev det til. 

Foran gitteret har vi hvidløg og dild. 
Til venstre har vi en murebalje med jordbær i.


Forrest jordbær - bagerst lige en murebalje med kartofler, 
hvis nu de 17 spande ikke var nok :-P

"Hey moar skal du osse tage billeder af den her dims ???"

Dimsen er en brombærbusk :-D

Brombærbusken ses først i billedet. 
I midten er det en ribs- og den sidste er en stikkelsbærbusk.
  
Rabarber, både jordbær- og vinrabarber.

Der kan vist godt blive til en kage af dem i weekenden :-D

Og så er vagthunden på spil,
der var nemlig nogen der var så flabet

 at gå forbi HANS hus på HANS vej  :-D 

Ejnar har det kølige overblik over haven :-D

Ingrid Marie æbletræet med jordbær i bunden. 
I baggrunden ses haven og den smukkeste rapsmark.

Yderst til venstre ses æbletræet, i midten har vi en hindbærbusk 
og den sidste balje er solbær.

Og så er kapilærkasserne gjort klar til tomater.


Her ses de 17 spande med kartofler i :-D

Der sker lidt i potterne <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar