søndag den 13. november 2016

Grønkålsalat med æble & nødder

I torsdags havde jeg sidste arbejdsdag hos Mulerne i denne sæson. Det har været lidt vemodigt i de sidste par uger, men samtidig så bliver det også hyggeligt at skulle gå hjemme lidt. Og så ved jeg jo at jeg skal starte igen til foråret, så har heldigvis det at se frem til.



Solnedgang på Trebjerg på ryggen af Fluga

Fredag aften var vi nogle stykker fra de faste ridehold, der mødte til vinterafslutning. Det var en rigtig hyggelig aften, dejligt at lære alle at kende lidt bedre. Vi medbragte alle noget mad og endte ud med en skøn stor buffet. Der var blandt andet 2 slags tærter, mørbradbøffer, frikadeller, gravad laks, kartoffelsalat og forskellige oste. Mit bidrag var denne skønne grønkålsalat, som du får opskriften på idag.

Derudover var der gaver til alle fra Chefen og hans søde Hustru. Skøn chokolade fra Konnerup og en lækker gavepose til mig med chokolade, vin og ingefærdrik - Tusind tak for den <3


Grønkålsalat med æble & nødder.
Ca. 3 - 4 per.
150 g. Grønkål – renset vægt
100 g. Rødløg
250 g. Æble
½ stk. Granatæble
75 g. Mandler
Salt
Peber

DRESSING:
3 spsk. Olie – jeg bruger raps
3 tsk. Dijon sennep
3 spsk. Citron saft
4 tsk. Akacie honning

Mandlerne ristes gyldne på en varm pande uden fedtstof, herefter afkøles de og hakkes groft.

Grønkålen skylles grundigt, gerne i flere hold koldt vand, herefter fjernes de grove stilke og kålen tørres – jeg brugte min salatslynge. Bagefter hakkes kålen fint.

Løget pilles og hakkes fint.

Æblerne skæres i kvarte og kernehuset fjernes. Æblerne skæres i stykker på ca. ½ x 1 cm.

Kernerne tages ud af granatæblet.

Alle ingredienserne til dressingen piskes sammen og smages til.

Og så skal salaten samles. Alle grønsager, mandler og dressing kommes i en skål, der drysses med salt og peber og salaten vendes rundt.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar