onsdag den 23. april 2014

Couscoussalat med grillet kylling.

Jeg tør næsten ikke at skrive det, men jeg var i den "nye" gruppe-terapi igår.

Og det føltes faktisk okay at være afsted. Så jeg er meget spændt på, om det nu vil været et vendepunkt for mig og jeg faktisk ender op med at blive glad for det. Jeg var jo temmelig glad for den tidligere "angst-gruppe" jeg gik i. 

Kryds lige finger for at jeg bliver glad for det ikk?? :-)


Couscous salat med grillet kylling.
3 per.
2 dl. Couscous, groft
2 dl. Vand, kogende
200 g. Grønne bønner, i mindre stykker
½ bdt. Forårsløg, fintsnittede
10 stk Tørrede abrikoser, i strimler
75 g. Semidried tomat, i strimler
75 g. Mandler
½ dl. Oliven olie
½ Citron, saft fra
Salt
Peber
3 stk. Kylling, grillet


Couscoussen kommes i en gryde, sammen med et drys salt. Det kogende vand hældes over og der lægges låg på. Lad det herefter stå i ca. 10 minutter, så er den tilberedt.
Imens blancheres bønnerne i letsaltet vand og afkøles. Mandler ristes på en varm pande, til de er gyldne. Afkøles herefter og hakkes groft.
Grønsager og frugt kommes i gryden til couscoussen og vendes sammen. Olie og citron saft røres i og salaten smages til med salt og peber.
Kyllingen plukkes i mindre stykker, og kan enten vendes i salaten, eller fordeles ovenpå, hvorefter der drysses med mandlerne.


TIPS: Fungerer også rigtig godt som frokostret, dagen efter.


INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar