søndag den 5. oktober 2014

Arme riddere

Da vi var ude og handle i fredags, bestilte Manden armeriddere til morgenmad her i weekenden og det blev så idag at de skulle serveres.

Jeg har aldrig lavet dem før, så måtte kigge i en af mine MANGE kogebøger, som jeg ikke synes jeg bruger nok. Men jeg havde heldet med at finde en opskrift i "Den gule dessertbog". Den er i samme familie som "Den grønne syltebog".
Arme riddere.
1 per.
3 sk. Brød, gerne tørt
1 dl. Mælk
½ dl. Sukker
1 tsk. Kanel
Smør, til stegning

Brødskiverne lægges i blød i mælken til den er opsuget. Imens blandes sukker og kanel i en anden skål og skiverne vendes heri.
Panden varmes op og smørret smeltes, når det er brust af kommes brødskiverne på og de steges sprøde og gyldne.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: ”Den gule dessertbog” - Tørsleffs Husmoder Service
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar