onsdag den 5. august 2015

En rigtig sommersalat

Selvom jeg længe har lavet de efterhånden meget omtalte ingrediens-indlæg, har jeg altså osse fået mad :-P Så der ligger faktisk allerede en del opskrifter og billeder klar til dig i mine gemmere. 

Idag får du en nem og lækker salat med spidskål. For da vi var til svendegilde for lidt tid siden, fik vi en noget ligende denne, som min søde Svigerinde var helt vild med. Så jeg måtte love at denne ville blive en af de første ting der kom på, når jeg gik igang med nye opskrifter. 

Så værsgo søde Tanya - Du kan sagtens undlade radisser og ærter :-P

Sommersalat med spidskål.
3 – 4 per.
175 g. Spidskål
100 g. Radisser
200 g. Ærter - gerne friskbælgede

DRESSING:
2 spsk. Olie – jeg brugte raps
3 spsk. Æbleeddike
1 spsk. Akacie honning
25 g. Dild
Salt
Peber

Spidskålen halveres, stokken fjernes og kålen snittes fint. Radisserne skylles, top og bund fjernes og resten af radissen skæres i tynde skiver.

Til dressingen hakkes dilden og røres sammen med de øvrige ingredienser. Den vendes sammen med spidskål, ærter og radisser og salaten smages til inden servering.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar