mandag den 29. juli 2013

Min egen udgave af fynsk kartoffelsalat.

Min egen fynske udgave af en kartoffelsalat. Det er egentlig næsten den samme, som jeg bruger til rygeostsalat og så bare tilsætter kartofler.

Men giv det et forsøg, kan du lide rygeost, lover jeg dig at den er et hit :O)


På billedet har jeg serveret den til lidt salat & radisser, samt FRIKADELLER


Låvises fynske kartoffelsalat.
4 per.
1 kg. Kartofler, kogte, kolde
½ stk. Rygeost, sødmælk
3 - 4 dl. Cremefraiche
1 bdt. Radiser, i strimler
1 bdt. Purløg, klippet i små stk.
Salt
Peber
Sukker
Evt. Vand

Rygeosten og cremefraiche røres sammen. Hvis dressingen er for tyk, kan der med fordel tilsættes lidt vand. Dressingen smages til med salt og peber og må herefter meget gerne stilles køligt i ca. 30 minutter.

Herefter tilsættes kartoflerne, som enten er skåret i tern eller skiver, samt purløg og radiser. Smag salaten til igen og server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar