søndag den 18. august 2013

Sund spaghetti.

Da jeg skulle tabe mig op til min Gastric Bypass operation, var den gyldne vej for mig, at undlade så meget stivelse som muligt. Jeg spiste derfor ikke brød, ris, pasta og kartofler.

Hvis man er på sådan en kostomlægning eller kur, er her opskriften på at lave sunde spaghettier af grønsager.
Jeg brugte min Spiralizer, som jeg har vist Jer før, men gerne gør igen. For den er virkelig god. Men den er ikke et must for at kunne lave disse spaghettier. Alternativt kan man jo bruge en tyndskræller og få tynde brede spaghettier. Eller skære dem tyndt med en kniv, f.eks. i lange julienner.

Jeg tog et par squash fra haven og rev dem. Brugte lidt under 1 pr. person.

De kommes i kogende vand der er tilsat salt. Lad dem ligge der i ca. 2 minutter.
For at give dem varme og en smule tilberedning.
Men de skal stadig være sprøde når vandet hældes fra.

Portion anrettes.
Og serveres med lidt kødsauce og drysset med feta

Denne her kødsauce var en jeg tog op fra frost. Lavet med lidt svitset hakket oksekød, der var tilsat til min  grund-tomat-sauce.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar