tirsdag den 20. august 2013

Hamburgryggryde med sprøde grønsager.

I dag har vi fået tøm-køleskab/fryser-aftensmad. Manden har fået influenza, så det skulle bare have egenskaberne nemt og mættende.

Vi forsøger at få tømt vores fryser, så jeg gik på rov deri også. Jeg fandt en rest hamburgerryg og rest tomatsauce. Og ja også en rest kogte pastaer og her indrømmer jeg, at dem ville jeg bestemt ikke sætte tænderne i, så dem får hundene i morgen.


Cæsar, Charlie og Whiskey

Som jeg har skrevet før, er jeg meget imod at smide mad ud. og vi gør det meget nødigt. Men vi har jo også 3 hunde, der meget gerne aftager lidt rester i deres mad.

Så varmt at kameraet dugger :O)
Hamburgryggryde med sprøde grønsager.
4 per.

400 g. Hamburgryg, kogt, i tern
1 pk. Bacon, i tern
300 g. Grønne Bønner, halveret
½ stk. Squash, i halve skiver

½ stk. Blomkål, i små buketter

1½ st. Peberfrugt, rød, i grove tern

Salt

Peber


Baconen ristes af i en gryde uden fedtstof. Når den er gylden og sprød tilsættes bønner og blomkål gives lidt varme, de skal stadig forblive sprøde.

Tomatsaucen varmes op og hamburgryg og grønsagerne tilsættes og varmes op. Smages til inden servering.

En god STOP-MAD-SPILD ret, til at få brugt med en rest trætte grønsager og en rest kogt skinke eller hamburgryg.



Da pastaerne jo ikke var egnet som menneskemad, kogte jeg lidt grov bulgur til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar